Aktualności arrow Urząd Miasta i Gminy arrow Wydarzenia arrow Symboliczne pierwsze łopaty pod budowę obwodnicy w Końskich
Symboliczne pierwsze łopaty pod budowę obwodnicy w Końskich Drukuj Email
(2012-04-23)
Pierwsze łopaty poszły w ruch. Tak rozpoczęła się budowa długo oczekiwanej obwodnicy w Końskich. W czwartkowe przedpołudnie (19.04.2012r.) na parkingu przy zalewie w Sielpi uroczyście rozpoczęto roboty budowlane związane z budową obwodnicy w Końskich.
 
Na Sielpię przybyli władze koneckiego magistratu, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Starosta Konecki, członek zarządu województwa - Jan Maćkowiak jak również przedstawiciele Świętokrzyskiego Zarządu Dróg w Kielcach oraz wykonawcy budowy - Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. – Gliwice.

Jak podkreślił Burmistrz Michał Cichocki obwodnica przyczyni się do usprawnienia ruchu tranzytowego w obrębie miasta Końskie oraz do otwarcia nowych terenów inwestycyjnych.

Wbicie symbolicznych łopat rozpoczęło roboty drogowe przy powstającej obwodnicy, dokonali tego: marszałek województwa Adam Jarubas, członek zarządu województwa Jan Maćkowiak, zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dariusz Szewczyk, dyrektor ŚZDW Damian Urbanowski, starosta Bogdan Soboń, burmistrz Końskich Michał Cichocki, przewodniczący rady miasta Zbigniew Kowalczyk, ksiądz dziekan Andrzej Zapart i prezes przedsiębiorstwa z Gliwic Henryk Małysz

Zakres nowo powstającej obwodnicy obejmuje m.in.: przebudowę istniejącego śladu drogi wojewódzkiej nr 728 - jest to ok. 15 km, wzmocnienie istniejącej nawierzchni, powstaną także wiadukt nad linią kolejową, most nad rzeką Czystą oraz kładki nad zalew w Sielpi w kształcie żagla.Wybudowana zostanie także kładka pieszo-rowerowa wzdłuż jeziora Sielpia. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej 2007-2013 i jest to ponad 70% łącznej kwoty projektu.

Modernizacja trasy z Sielpi do Końskich, wraz z obwodnicą miasta to największa w ostatnich latach inwestycja na drogach wojewódzkich. Prace mają się zakończyć w sierpniu 2013 roku. Koszt inwestycji wyniesie ponad 133 mln zł.