Kieleckie targi AGROTRAVEL z udziałem Gminy Końskie Drukuj Email
(2015-04-16)
W dniach 10 - 12 kwietnia 2015 r. na terenie Targów Kielce odbyły się VII Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki „AGROTRAVEL”. Organizatorami całego przedsięwzięcia byli m.in.:  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Polska Organizacja Turystyczna, Targi Kielce S.A., Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.
 
Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą turystyczną wystawców, posmakować tradycyjnych wyrobów kulinarnych w karczmie regionalnej oraz zakupić wyjątkowe rękodzieło i wyroby artystyczne. Na „scenie kultury” pobyt uświetniały zespoły ludowe.

W tegorocznej edycji, krajem partnerskim targów AGROTRAVEL była Republika Chorwacji z regionem Velika Gorica, zaś regionalnym partnerem Makroregion Polski Wschodniej - Green Velo. Nie zabrakło też gospodarzy: w postaci silnej obsady województwa świętokrzyskiego na stoisku Regionalnej Organizacji Turystycznej. Na stoisku prezentowali się: JuraPark Bałtów, Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Miasto Kielce, Muzeum Narodowe w Kielcach, Powiat Starachowicki z EkoMuzeum i klasztorem cysterskim z Wąchocka, a także gmina Końskie, którą reprezentowali: Sylwia Fatalska z Urzędu Miasta i Gminy, Magdalena Weber z Centrum Informacji Turystycznej oraz Zbigniew Gontek z oddziału PTTK. Zaprezentowano nowe wydawnictwa: folder i mapę zabytków miasta i gminy, plany Sielpi i Końskich oraz oferty ośrodków wypoczynkowych i gospodarstw agroturystycznych.

Targi AGROTRAVEL to najważniejsza wyspecjalizowana impreza wystawiennicza w Polsce, która integruje branżę turystyczną z obszarów wiejskich. Kieleckie centrum targowe staje się wtedy wyjątkowym miejscem pełnym barw i zapachów, przywodzącym na myśl wakacyjny wypoczynek pod gruszą i wspomnienia z dzieciństwa. W kalendarzu imprez targowych nie brakuje też spotkań potencjalnych nowych przedsiębiorców oraz partnerów do współpracy w zakresie budowania oraz rozwoju markowych i sieciowych produktów turystycznych. Targi są doskonałą okazją do prezentacji i promocji oferty wypoczynkowej „małych ojczyzn” oraz wymiany doświadczeń wśród licznych podmiotów działających w sektorze turystyki na obszarach wiejskich.